Vandale abonnement, of betere bronnen gratis?
Thread poster: Will Kelly
Will Kelly
Will Kelly
United Kingdom
Dutch to English
Jul 21, 2017

Beste collega’s,

Ik zag vanochtend een melding in mijn offline versie van Vandale NL EN, te weten: ‘De ondersteuning van deze software stopt’.

Informatie hier: http://www.vandale.nl/software?utm_source=Van%20Dale-software&utm_medium=Tekstlink&utm_campaign=Melding%202017.

Klaarblijk
... See more
Beste collega’s,

Ik zag vanochtend een melding in mijn offline versie van Vandale NL EN, te weten: ‘De ondersteuning van deze software stopt’.

Informatie hier: http://www.vandale.nl/software?utm_source=Van%20Dale-software&utm_medium=Tekstlink&utm_campaign=Melding%202017.

Klaarblijkelijk is de onderliggende bedoeling om alle offline klanten vanaf eind 2017 te laten migreren naar de online versie, wat op jaarbasis ongeveer 50% van de prijs van de offline versie kost.

Ik moest enkele jaren geleden na een computercrash een nieuwe offline versie kopen want de vorgie werd niet meer ondersteund. Ik kwam er geleidelijk achter dat er min of meer niets gewijzigd was in die nieuwe versie, en ik heb inmiddels een gratis proefabonnement gehad voor de online versie en vond het niet kennelijk beter. Inmiddels maak ik steeds meer gebruik van sites zoals linguee.nl en steeds minder gebruik van Vandale (ongeveer 90%/10%). Mijn vragen aan jullie: Is het echt de moeite/gemoeide kosten waard om over te stappen naar een abonnement? En begrijpt Vandale waar de markt heen gaat?
Collapse


 
Michael Beijer
Michael Beijer  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 11:32
Member (2009)
Dutch to English
+ ...
Van Dale blijft onmisbaar! Jul 22, 2017

Die online versie heeft echt niet veel nieuwe woorden, maar ik vind de Van Dale nog steed onmisbaar, dus blijf gewoon een oudere versie van de desktop programma gebruiken. Die ouwe versies blijven het nog lang doen (via een paar truucjes), ook op de laatste versies van Win10.

Michael


 
Marinus Vesseur
Marinus Vesseur  Identity Verified
Canada
Local time: 04:32
English to Dutch
+ ...
Offline versie is wel weer aan de praat te krijgen Jul 22, 2017

Je hebt gelijk, er is over de jaren heen inhoudelijk vrijwel niets veranderd. Er komen af en toe een handjevol woordjes bij, dat is alles. Het is dus voor VanDale alleen maar zaak, je dezelfde inhoud in een ander jasje te blijven verkopen. Geen nood, de "oude" versies, vooral 2.0, doen het prima op Windows 10. Jet moet alleen even doen wat ik in di... See more
Je hebt gelijk, er is over de jaren heen inhoudelijk vrijwel niets veranderd. Er komen af en toe een handjevol woordjes bij, dat is alles. Het is dus voor VanDale alleen maar zaak, je dezelfde inhoud in een ander jasje te blijven verkopen. Geen nood, de "oude" versies, vooral 2.0, doen het prima op Windows 10. Jet moet alleen even doen wat ik in dit draadje heb beschreven: http://www.proz.com/forum/dutch/144758-van_dale_woordenboeken_en_64_bits_windows_vista.htmlCollapse


 
Rekenwonder
Rekenwonder
Netherlands
Sinds Google.. Aug 25, 2017

Eigenlijk is de Google het beste gratis woordenboek een groot encyclopedie bestaande uit miljarden woorden. Je zou ook eens op de appstore kunnen kijken. Hier zijn ook een tal aan gratis woordenboeken te vinden. Best handig want je hebt je smartphone altijd op zak.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Vandale abonnement, of betere bronnen gratis?






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »